sila-silalah

pinang merah,sireh junjung, saya tak marah, silalah berkunjung

Rabu, 25 April 2012

BILA BERSEDIH.....


 

Bila bersedih...........SIAPA TEMPAT MENGADU?

Nak mengadu kepada siapa? Siapa yang selayaknya?
Bila boleh mengadu?

Di mana nak cari tempat mengadu?
Jika pilihan kita adalah manusia..PASTI terdapat batasan yang berjela-jela.
Nak mengadu kepada A..B....C....D....X......Y....Z.... siapa? Apa kriteria yang ada pada mereka yang membolehkan saya memilih mereka?
Kalau saya mengadu kepada A=
Kalau B= ?
Kalau C= ?
Kalau D= ?
Kalau X= ?
Kalau Y= ?
Kalau Z= ?
Jadi siapa yang selayaknya? Atau perlu saya memanggil  mereka ke perbincangan ini? Semua sekali..... berkongsi semua masalah saya? Susahnya...

 Kalau begitu...Ok lah akan saya mengadu kepada X.

Saya ada masalah sekarang...saya sedang bersedih ni... sekarang.... boleh tak saya nak mengadu kepada si X tadi? Sibuk?... sedang menyiapkan kerja? Memandu?...Makan?..Tidur?  arrrghhhh......

Boleh saya jumpa X sekarang? Ya sekarang...saya perlu mengadu sekarang..
Apa????Sekarang X ada di Kuala Lumpur/ Tanjung Malim/ Kota Bharu..
Saya nak pergi sekarang juga..jauhnya...  bolehkah nak pergi sekarang..
Nak telefon sekarang pun tak boleh... macam mana ni... Tolonglah.
Saya nak cerita bagaimana?
Nanti dia salah faham... ini memakan masa yang panjang...
Kalau saya cerita sedikit sahaja...nanti tak selesai masalah saya..Kepada siapa lagi saya nak mengadu..semua pilihan-pilihan tersebut lemah..tak boleh diharapkan.. tak sesuai..

MENGAPA perlu mengadu kepada INSAN yang lemah..sedangkan Dia ALLAH swt ada..yang sentiasa mendengar, melihat, faham....
Boleh mengadu si mana-mana sahaja...DIA sentiasa ada masa untuk saya...sentiasa mendengar..
DIA maha pengasih , maha penyayang..maha pengampun...
Mengadulah kepada Nya..semoga beroleh ketenangan..ketenteraman...kerana tiada yang layak..selayak-layak melainkan Allah swt sebagai tempat mengadu.


Tiada ulasan: