sila-silalah

pinang merah,sireh junjung, saya tak marah, silalah berkunjung

Jumaat, 18 Januari 2013

PELIK-PELIK SEMUANYA

Post ringkas setelah kelam-kabut dengan pelbagai agenda dan penetapan aktiviti pada awal tahun.  Kekadang terasa jugak...less meeting = increase productivity.  Saat sibuk macam ni memang perlukan udara segar secukupnya... kalaulah ada pokok-pokok segar di dalam bilik saya ni lagi bagus.. Kalaulah pokok itu boleh digunakan untuk macam-macam seperti di bawah ni haaa..... lagi bagus..
pokok pertama tu letak tepi meja kerja... 
sambil kerja..... sambil minum kopi
Pokok yang tengah-tengah tu letak dalam tandas...
Pokok ketiga tu nak letak dalam bilik tidur..boleh sangkut tuala... telekung sembahyang... kain batik
Alangkah GUMBIRA jika dapat hadiah macam ni ..
I LOVE YOU..
pasti saya jaga baik-baik
time bergaduh.... hancurlah pokok ni dikerjakan...
 Satu lagi pokok berpasu yang saya suka...
 macam muka orang... 
ada rambut lagi... mancungnya hidung macam Shahruk Khan
 Di laman  rumah nak letak pokok macam ni..saya nak gantung buaian...
balik kerja boleh main buai...
LAJUUUUUU...BUAI LAJUUUU...
.
Jalan depan sikit..nak tanam pokok macam ni.. 
penat kerja boleh berehat di bawah..
ISHhhhhh... 
jangan ada ular duk menumpang sekaki dah leee...
Satu lagi pokok  yang saya suka...
 2 in 1.. POKOK + KERUSI + PENEDUH
 kalau pokok rambutan pun ok..sambil duduk sambil makan buahan segar
mmmm..yang ni kalau siang..ok...
 kalau malam hari terasa ngeri jugak... pokok berjoget....
Pokok ni berusia  entah berapa ratus tahun,
 boleh dijadikan terowong, sangat unik
BOLEH SAYA KUTIP TOL...
Gambar di bawah menunjukkan pokok berjari yang serba guna..  ada 5 jari dan boleh dijadikan tempat duduk.
usah risau ..jari ini tak boleh bergerak.
Pokok ini agak pelik, kelihatan seperti lobak dan sesekali kelihatan seperti akar pokok berada di bahagian atas..
POKOK KENA BENAM...
Ini satu lagi gambar pokok pelik yang saya temui...
rupa-rupanya...
TANDAS....
patutlah pokok tu segar semacam... baja asli...
kalau tadi  gambar pokok seperti jari..perhatikan yang ini... POKOK BERKAKI...
Pokok ni taklah pelik sangat, saya pernah menjumpai yang seumpamanya semasa masuk hutan dulu. seperti ULAR... kalau pokok yang kecil memang keliru.
ULAR ATAU POKOK...
Di rumah saya ada banyak juga pokok berpasu yang pelik.. saya tanam dulu hijau...tapi sekarang bertukar menjadi pokok berwarna coklat yang masih kekal dalam pasu...pelik betul.....

Tiada ulasan: