sila-silalah

pinang merah,sireh junjung, saya tak marah, silalah berkunjung

Jumaat, 5 April 2013

PRU 13 - semak status anda

Masa untuk semua orang menunjukkan apa yang mereka sokong...
betul ke macam tu?
undi adalah rahsia...

Bila memandu..mata ni dah pening dan penat melihat biru, hijau...biru...hijau sana sini.
Kalau sekejap aja kibaran bendera tu, masih boleh diterima tapi bila dah berbulan-bulan melihat kempen yang dah bermula sebelum pembubaran ni membuat mata saya pun dah sakit.
Cepat-cepatlah mengundi.
Kekadang marah lebih banyak membuak-buak dalam jiwa bila bendera dan poster jatuh di atas jalanraya, sangat membahayakan pengguna jalan raya.
ikatlah elok-elok bendera tu..
kalau tanam pun..tanam elok-elok.. duit upah dah dikebas... ada parti yang buat secara sukarela dan yang sukarela ni nampak lebih kemas kerjanya...entahlah...

Bahang PRU13 ni ada di mana-mana sehinggakan di kedai komputer tadi pun sama... berapi-api bercerita pasal senario politik semasa. Inilah peluang kita untuk berubah.. katanya... Penipuan dimana-mana... dakwanya. Saya melayan sesekali sahaja sebab saya tak suka berbahas dengan sesiapa walaupun semasa zaman sekolah dulu seorang pendebat dan pensyarah yang disegani. Bila dah hangat berhujah itu ini..saya pun bertanya" Adik mengundi di mana?". " Ruginya saya kak, saya dah 2 kali terlepas pilihanraya sebab tidak mendaftar." " Tahun ini pun tak sempatmendaftar?" " Tidakkak, tak sempat" Itu orang muda yang dikelilingi dengan kemajuan dan teknologi serta berilmu. Uishhh... kesian kepada orang muda yang mempunyai wawasan dan semangat tetapi tanpa STRATEGI dan PERANCANGAN. Jangan anda pun begitu juga...
APA-APA PUN JOOOM SEMAK STATUS DAFTAR PEMILIH ANDA
duk beria-ria memberi komen tentang politik..anda mengundi di mana?

Tiada ulasan: