sila-silalah

pinang merah,sireh junjung, saya tak marah, silalah berkunjung

Isnin, 1 April 2013

Kisah Cinta

Entri yang sama sekali lain daripada yang lain, saya tak minat sangat dengan lagu-lagu. Malah tiada satu lagu pun yg saya ingat liriknya kecuali lagu NEGARAKU dan SELAMAT SULTAN. Yaaa... 2 lagu itu sahaja. SANGAT TERUK kan? Apa nak buat, dari dahulu lagi saya minat nyanyian SALEEM tapi satu pun lagu-lagunya saya tak hafal.
Dr Fouziah
Gambar yg sy rakamkan di Cameron Highlands- Adakah cinta Tiara akan terus segar atau layu dimakan jejak perjalanan kehidupan?
 Lagu Tiara ni dah lama saya dengar tetapi  Selepas Maghrib tadi ke ke pasaraya untuk membeli aiskrim---> anak ada ulser dlm mulut... tiba-tiba terdetik dalam hati..best jugak kisah cinta mereka.. syahdu. Sambil memilih barangan, telinga saya terus menangkap bait-bait yang dinyanyikan dengan penuh perasaan tu. Balik terus search dan tampal di bawah ni.
***tak ada kaitan dengan yang hidup atau yang mati atau yang sedang koma.
Cuma hati tersentuh...
Terasa sedih...
Kasihan...

(:
 
Lirik Lagu Tiara - Kris

Tiara... menggamit kenangan zaman persekolahan
Tiara... ku mimpi kita bersanding atas kayangan
Seakan bisa kusentuh peristiwa semalam
Di malam pesta engkau bisikkan
Kata azimat di telinga

Kita... terpaksa berpisah untuk mencari arah
Kita... dipukul ombak hidup alam yang nyata
Engkau jauh meniti puncak menara gading
Yang menjanjikan hidup sempurna
Tapi aku hanya tunduk ke bumi
Hidup tertekan

Jika kau bertemu aku begini
Berlumpur tubuh dan keringat membasah bumi
Di penjara terkurung terhukum
Hanya bertemankan sepi

Bisakah kau menghargai
Cintaku yang suci ini...
Oh! Tiara... pedihnya
Dapatkah kau merasakan...

Bisakah, masih bisakah
Engkau hargai cintaku lagi
Oh! Tiara pedihnya dapatkah kau merasakan
Oh! Tiara pedihnya dapatkah kau merasakannya...
TIARA... Oh.!

Tiada ulasan: