sila-silalah

pinang merah,sireh junjung, saya tak marah, silalah berkunjung

Isnin, 10 Jun 2013

Handbag untuk dijual?

Terkenang semasa dulu...
hatiku merasa rindu..
Mungkinkah dapat bertemu...
...lalalalalala....lupa dahhhhh lirik seterusnya.. Kalau Pak Cik Google tolong, biasanya dapat ni... Ini lagu lama. Satu lagi lagu lama yang saya sering senyum bila dengar ialah lagu gini
Hari ini kau datang girang...
Tersenyum buat ku senang...
Kau hias dirimu...
Membuat hati bertambah sayang....lalalalalalala...sama seperti di atas... lupa lirik :)
Entri malam ni bukan nak cerita tentang lagu.. Tak juga nak cerita kenangan cinta  atau jiwang dolu-dolu... semasa zaman remaja tahun 80an.
Dr Fouziah Mohd
Bila terpandang deretan handbag yang diletakkan di hadapan bilik peperiksaan ni, cepat aja tangan saya mencapai kamera dan rakam. 
Dr Fouziah Mohd
 Untuk apa?
 Mungkin pelajar saya tertanya-tanya .... entah-entah mereka fikir saya nak beli yang design sama hehhehe. Tak adalah... saya terkenang kisah saya semasa belajar dulu. Itu sahaja. Kisah saya kembali menjadi pelajar bila dah bertahun bekerja. Maklumlah bila berumur 27 tahun baru buat Diploma...pada umur 31 baru dapat Ijazah.... Orang tua masuk U. 
Nasib baik fresh student tak panggil MAK CIK. Pelajar yang berusia belasan tahun pun was-was nak panggil mak cik sebab dari gaya berpakaian macam REMAJA...cara belajar pun macam REMAJA....pendek kata menghayati sepenuhnya zaman KEMBALI REMAJA dan DUNIA U..100 % BAGAIMANA?. Pakaian saya seharian ialah seluar dan t-shirt dan beg galas(backpack...).Saya berada di perpustakaan hampir sepanjang masa jika tiada kuliah. 
Mana perginya HANDBAG? 
Ada..... Saya simpan di rumah disebabkan  penghayatan dan cara hidup sebagai seorang pelajar, bagi saya agak remeh dan menyusahkan jika asyik menggalas beg tangan dan beg untuk komputer dll alatan untuk belajar. 
Tidakkah anda juga terfikir begitu? 
Hidup sebagai seorang pelajar perlu sesuatu yang simple.. Sebaliknya berlaku kepada pelajar saya sekarang ni... 
Jika perlu berubah untuk kebaikan ..
WHY NOT?
Lupakan sesuatu yang BIASA untuk mengejar LUAR BIASA.

1 ulasan:

firohar berkata...

hehe..ingatkan jual handbag tadi, akak..xper, belajar kan tak brgantung pada usia jer..