sila-silalah

pinang merah,sireh junjung, saya tak marah, silalah berkunjung

Isnin, 20 Mei 2013

DIY- makeover an old photo frame

Kepuasan dan keseronokan menjadi bualan masa kini
Macam serius aja topik utama entri hari ni...

Saya rasa puas bila lihat hasil frame yang saya makeover ni
Seronok bila dapat gunakan dan kongsi sedikit ilmu bersama anda
itu aja....
 Apa yang penting jika dah jemu pandang benda yang sama, pasti terlintas dalam fikiran.. stereotaip aja... nak juga kelainan.. nak alih tempat, nak ubah warna,nak tambah iru dan ini.nahhhhhh.. ini salah satu idea yang boleh dicuba. Zaman sekarang ni, penjimatan menjadi perkara utma untuk difikir dan diamalkan. Nanti boleh cuba makeover ni.   Saya amat yakin jika anda yang hias pasti lebih cantik lagi
bahan yang diperlukan hanyalah
foam berwarna
gam panas
manik, labuci

Dr Fouziah
Bunga atas sebelah kiri
- Lukiskan corak bunga dengan menggunakan pensil dan gunt
- Untuk daunnya pula,saya gunakan foam sheet berwarna hijau.
- Lekatkan dengan gam panas/ hot glue
- Untuk hiasan pada bahagian tengah, saya lekatkan manik lebihan menjahit tudung
Bunga kecil, atas sebelah kanan.
- Saya gunakan cetakan kuih raya berbentuk bunga
- Sediakan 2 keping- satu untuk dasar 
- Bahagian tengah bunga, saya hanya potong sedikit dan selisihkan bagaian tepi agar membentuk 3D 
- Lekatkan dengan gam panas dan jangan lupa labuci untuk menceriakannya.
Inilah hasilnya
Dr Fouziah
 

  

Tiada ulasan: