sila-silalah

pinang merah,sireh junjung, saya tak marah, silalah berkunjung

Selasa, 24 September 2013

Betapa Tak Matangnya Isteri MatYo-- macam budak tadika

Sebagai seorang blogger yang menulis tentang makan dan akademik, dan sedikit hal-hal lain. Saya tergerak untuk menulis satu perenggan sahaja pada kali ini.  Isu yang manjadi bualan, bacaan dan tontonan hangat iaitu KISAH ISTERI MATTYOOO- pemain bola terkenal negara. Bila menonton kedua-dua klip video terasa sedih dan marah.  Namun setelah saya menonton untuk kali kedua, saya langsung tak terasa marah.  Penilaian saya cukup ringkas..." isteri Mattyooo tu kanak-kanak bawah umur... bawah 7 tahun." Sangat kebudak-budakan...Daripada lenggok bahasa dan cara penyampaiannya menunjukkan beliau bukan seorang yang matang dan jauh lagi daripada berpendidikan tinggi.  Seorang yang tidak stabil emosi sahaja yang boleh mengeluarkan kata-kata sebegitu. Kasihan kepada si suami yang GAGAL.  Perkataan DAYUS tu untuk si suami..agaknya, suami dayus yang gagal mentarbiah isteri untuk menjadi baik. Kasihan kepada kita semua sebab itu hanya gambaran sebahagian daripada masyarakat kita hari ini.
P/s : KENAPA DIA PILIH POMPUAN MACAM TU YER?

Tiada ulasan: